Reklámarchívum

Régi autós és motoros reklámok, hirdetések

Friss topikok

  • vasutasrendőr: ha az összes vasércüket nem dolgozták volna bele a yamamotoba talán több maradt volna fent belőlü... (2015.07.22. 14:25) Van két órád?
  • Scaleo: @Putyur: A személyeskedéssel kapcsolatban pedig azt tudom mondani, hogy szerintem te nem tudod, mi... (2014.01.10. 16:25) Megnézed és rákívánsz
  • The Ghost Wolf O1G: A Honda Accord reklámja a "Cog" még zseniálisabb volt. Ha valaki nem látta volna itt a linkje: www... (2014.01.04. 09:45) Zseniális kéz a Hondánál
  • SomiTomi: Bolondos Dallamok-érzés megvan? (2014.01.03. 22:37) Régen még a márkaszervízben is volt anyag
  • Oldm4n: Ez nettó hülyeség. Szerintem mindegyik a motor teljesítményét adja meg a főtengelyen mérve, a keré... (2013.10.23. 14:56) Lángoló csillag, óriás Mercedes

Címkék

4t (1) 80-as évek (1) autóhírdetés (1) autósampon (1) avensis (1) bajaj (1) blog (1) chips (1) cz (1) dea (1) defender (1) fobizán (1) ford (3) honda (1) japán (1) jetta (1) kawasaki (1) kéz (1) kitt (1) land (1) manta (1) mercedes (1) motor (2) motorola (1) muscle (1) old (1) papp (1) power (1) rajzfilm (2) reklám (10) rendőr (1) retro (1) retró (1) rover (1) start (1) supervan (1) tankolás (1) toyota (1) transit (2) transporter (1) turbo (1) turist (1) v8 (1) vicces (1) videó (1) volvo (1) vw (2) wartburg (1) Címkefelhő

Minden fehér furgonok anyja!

2011.10.17. 19:03 •  streetsta

Én, mint a szerkesztőség Csőröstransit-ügyi illetékese, kötelességemnek érzem, hogy az első reklámblogos posztomban megemlékezzek a száguldó fehér kisteherautók legikonikusabb darabjáról, a Ford Transit Supervanről.

Supervan, csak így, szám nélkül. Akkor nem tudták, hogy lesz még több is. Mint amikor a 20-as, 30-as években csak per Világháború beszéltek arról a történelmi eseménysorozatról, amit mi elsőként szoktunk emlegetni. Hiszen már tudjuk azt, amit őseink akkor még nem: sajnos nem volt egyszeri és megismételhetetlen a Világháború.

A legelső Supervan a legelső igazi Ford Transit alapjaira épült. Mert a Taunus Transitot nem szokták a klasszikus Transitok közé sorolni. Az első, igazi Transit 1965-ben jelent meg, ezt szokás Mk1-nek nevezni. 1971-ben pattant ki valamelyik elvetemült fordos fejéből, hogy csináljanak egy Supervant.

Mi sem egyszerűbb: végy egy ötliteres, V8-as Ford GT40 motort, tegyél rá négy Webert, egy ötgangos ZF váltót, vágd ki a a raktér padlóját, és voilá, kész az elmeroggyant kisáruszállító. 
 


A futóműve, így negyven év távlatából nézve inkább tűnik valami rossz viccnek, mint komolyan átgondolt konstrukciónak. De ez csak azt bizonyítja, van fejlődés a technikában -ezt a Supervant nem pár lelkes tini eszkábálta össze a garázsban, hanem a Terry Drury Racing szakemberei építették, a lehető legnagyobb alapossággal.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamarchivum.blog.hu/api/trackback/id/tr753281543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Waldorf Rolandó 2011.10.17. 23:49:43

hol voltak még a nők, mikor - ugyanazzal a birtoklási vággyal - nedves álmaink ködén ez a dobozforma sejlett át...matchboxaddikt.blog.hu/2011/07/12/supervan_1
gyanítom, felénk inkább ez a supervan, mint az mk1 átépítés

Rocko- 2011.10.18. 07:17:48

jobbkormányos. látszik hogy valami beteg angol találta ki. :)
egyébként pedig csodás látni ahogyan a gumihoz képest hogyan mozog a kasztni.

ommm 2011.10.18. 09:31:06

435 lóerős budi. Fuckyeah!

h4z4rd 2011.10.18. 09:59:10

Szívesen járnék egy ilyen kredenccel boltba.

Merida001 2011.10.26. 21:53:03

A kisfilm végén békaperspektívából van kamerázva és hirtelen benéztem az elejét Trabantnak...:)

Egyébként félelmetesen jól mehet ez a verda, kipróbálnám! :)

Powerslave 2011.11.23. 21:49:01

Egészen ígéretesen indult, aztán kiderült, hogy egy raklap fos