A mai nap találata nálunk, még akkor is, ha minden bizonnyal évtizedek óta a neten kering. Könnyes, múltba révedő szemmel néztük meg és le kellett vonnunk a következtetéseket:
- a marketing-bullshit ugyanúgy működött 1990-ben, mint manapság
- de némileg talán kevesebb csúsztatással, bár a filmen látható kivitel-kombó jó eséllyel sosem létezett (pl. a műszerfal is más volt szériában)
- ellnben azonnal rákívántunk egy pisztáciazöld Turistra és a főegységek bevallottan 150 ezer kilométerre terveződtek
- érdemes észrevenni a Turist felnyitott csomagtér-ajtajánál a perembe illesztett világító lámpatesteket, melyeket alig pár évvek ezelőtt ordítóan nagy biztonsági fícsörként harangoztak be a gyártók, feltalálva a sajtban a lyukat
- valószínűleg a Wartbrug hasmagassága a mai SUV-ok 90 százalékánál nagyobb
- de az biztos, hogy földúton egy mai SUV sem rugózna olyan kényelmesen, mint a Wartburg
- illetve nincs az a Golf-kategóriás autó, amelyik bírná a csapatást a sziklás-homokos bányában
- a több, mint 500 literes csomagtartótól nem is beszélve
- tulajdonképpen mivel tud többet egy Insignia, mint egy Wartburg?
Ugye? Rákívánt az ember. A kitámasztott sárvédőkre és a rugalmas motorra, a termosztátos hűtésre és a kézreálló váltókarra.
Az utolsó 100 komment: